Egoist okur

Camilla Lackberg’den Polisiye Okulu 7: ESAS KARAKTER

Umarım başladığımız ilk bölümden bugüne, polisiye roman yazmak için seçilmiş insan falan olmak gerekmediğini, işin yönetimi bilir ve onun üzerine çalışırsa herkesin polisiye yazabileceğini artık öğrenmişsinizdir. SİZ DE yazabilirsiniz!

Bugün son ve bence en önemli dersimizi görecek, esas karakterimizi yaratmayı öğrenecğiz.

camilla lackberg polisiye okulu egoistokur 1

Esas karakteri yaratmak

Esas karakteri olmayan ve yine de başarılı olmuş pek az polisiye yazar vardır. Esas karakter romanınızın tonunu belirlemenize yardımcı olur. Dolayısıyla belirli bir kişi çevresinde dönen olaylar yaratacaksanız, onu gerçeken sevilebilir hatta özdeşleşilebilir biri haline getirmenizde yarar vardır.

Öncelikle karat verin: Karakteriniz bir dedektif olarak amatör mü yoksa profesyonel mi? Bir polis memuru yaratmanın avantajları büyüktür, karakterinizin niye kendini zırt pırt cinayetlerin ortasında bulduğunu açıklamanız gerekmez. Öte yandan amatör bir dedektif yaratırsanız bu da heyecan verici olabilir çünkü bu şekilde polisiyeye farklı bir bakış açısı kazandırabilirsiniz. Ingrid Kampås’ın hemşire, Liza Marklund’un gazeteci, Agatha Christie’nin örgü örmeye bayılan yaşlı kadın karakterini düşünün. Bir de yarı profesyoneller vardır. Kay Scarpetta’nın tıbbi araştırmacı, Åsa Larsson’un avukat ve Jonathan Kellerman’ın psikolog karakterlerini hatırlayın.  Bence karakterinizin iyi bildiğiniz bir mesleği olması avantajınızadır. Mesela Ingrid Kampås yazar olmadan önce hemşireydi ve hepimizin bildiği gibi Liza Marklund da gazeteciydi.

Alıştırma

Esas karakterinizi tasarlayın ve iki A4 kağıtta onu bana anlatın.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Leave A Comment