Egoist okur

Kitsch kitap kapaklarında güçlü kadınlar

Kezban Arca Batıbekinin yeni sergisi Pulp Fiction 3, adı üstünde ilhamını “ucuz” aşk ve macera romanlardan alıyor. Batıbeki’nin neon ışıklı vintage kitap kapaklarına, o kapaklardaki ezik, kimliksiz erkeklerin karşısında daha da cüretkâr, daha da ateşli hale gelen kadınlarına bayılacaksınız.

Cue Art Space organizasyonuyla Yapı Kredi Bomontiada’da 1. Kat Galeri’de açılan sergi,  Grohe Türkiye’nin desteğiyle gerçekiyor ve 10-31 Mayıs 2022 tarihleri arasında her gün ziyaret edilebiliyor.

VE ŞİMDİ İYİ HABERLER: Basın ve sanatın 150 yıllık diyalogu

Pulp Fiction 3: Gözetleyenin erkek, gözetlenenin kadın olduğu tezine bir karşı çıkış

Kezban Arca Batıbeki’nin Pulp Fiction 3 adlı yeni kişisel sergisinde, sanatçının önceki çalışmalarının çoğunda görülebileceği gibi, ilgiyi talep eden baskın imge, kadın. Resim sanatında çok uzun zaman hakim olan “erkek eyler, kadın boy gösterir” algısına, gözetleyenin erkek, gözetlenenin kadın olduğu tezine bir karşı çıkış da sayılabilir bu.

Batıbeki, nesneleştirmenin etkisiz kılınmasına bu algıyı ters yüz ederek katkıda bulunuyor çünkü Pulp Fiction 3‘teki resimlerde kimliği belirsizleşen figür, alışılmışın aksine, erkek. Röntgenci, tehditkâr, nüfuz edici bu erkek, belli belirsiz varlığıyla bir gölge gibi geziniyor resimlerde. Silah imgesi hem erkeğin iktidarına işaret ediyor hem de zaaflarına.

Pulp Fiction 3‘te, Batıbeki’nin hemen her çalışmasında olduğu gibi alt kültür, klişe, kitsch, pop ve nostalji kavramları belirgin bir şekilde öne çıkıyor. Sanatçının çalışmalarında merkezi bir rol oynayan pop, yapıtların düşünsel/eleştirel derinliğine umulmadık bir şekilde elçi oluveriyor. Sanatçıya göre popüler ve gündelik olan şeyler yalnızca işlevlerini yerine getirirken sıradan görünüyorlar ama bir “gösterge” haline geldikleri anda da sıradan olmaktan kurtuluyorlar.

 

Sergilenen eserlerden örnekler

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments